Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2023-03-30 |
タイトル |
|
|
タイトル |
土質力学教育への取組み |
タイトル |
|
|
タイトル |
New Approach to Teaching Soil Mechanics |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
soil mechanics |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
education |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
soil laboratory model |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
soil foundation structure |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
島, 重章
宮崎, 祐助
Shima, Shigeaki
Miyazaki, Yusuke
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
In the faculty of engineering,t he subjects of mechanics take special and important position for the students who learn in the Department of Civil and Architectural Engineering. Students have to understand stress problems which occurred in the soil foundation,and how the safety of the structure is depending on the appropriate receiving and distribution of the stress from the upper structure. However,m any students lack the motivation to filly understand the complicated phenomena of soil mechanics. Therefore,w e developed and introduced as oil laboratory model,which is able to produce similar phenomena of soil mechanics. This paper introduces new approach for developing the ability and the skills of the students for better and comprehensive understanding of soil mechanics |
書誌情報 |
広島工業大学紀要. 教育編
巻 01,
p. 27-33,
発行日 2002-02
|
出版者 |
|
|
出版者 |
広島工業大学 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13469983 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11599121 |
関連サイト |
|
|
|
識別子タイプ |
URI |
|
|
関連識別子 |
http://ci.nii.ac.jp/naid/40005602167/ |
|
|
関連名称 |
http://ci.nii.ac.jp/naid/40005602167/ |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
日本十進分類法 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
511.3 |