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アイテム
ビークルにおける静安定・動安定の研究 二輪モデル・状態平面を用いた解析
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/1112
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/1112b988c9d3-15f8-42e5-80e9-be746090f1a0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
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公開日 | 2023-03-30 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | ビークルにおける静安定・動安定の研究 二輪モデル・状態平面を用いた解析 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Research for Static, Dynamic Stability of vehicle Analysis using the Bicycle model and Phase plane | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Vehicle Dynamics | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Vehicle Stability | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Static Stability | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Dynamic Stability | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Steer-by-Wire | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
髙畑, 健二
× 髙畑, 健二
× TAKAHATA, Kenji
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抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Ordinary, method by the polarity of constant term in a characteristics equation is used to detect of vehicle stability. This paper describes that the definition of static stability and dynamic stability and generating mechanism of these stability. This analysis using state plane shows that the state vector made by planer half model expressing the stable or unstable conditions. This analysis result is able to define that the static stable or unstable, dynamic stable or unstable corresponding to pole placement of vehicle characteristics equation. Also it shows that dynamic instability for OS vehicle is not defined. This result will bring out that design the stability margin to distinguish static stability and dynamic stability at important process to design the control law for the active controlled SBW (Steer-by-Wire) vehicle. |
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書誌情報 |
広島工業大学紀要. 研究編 巻 54, p. 107-112, 発行日 2020-02 |
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出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島工業大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 13469975 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA11599110 | |||||||||||
権利 | ||||||||||||
権利情報 | publisher | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |