ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島工業大学紀要. 教育編
  3. 16

The Mediating Role of Cognitive and Social Presence on the Relationship between Perceived Interaction and Satisfaction in CSCL

https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/395
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/395
4298d6df-b885-4630-94c1-659886505615
名前 / ファイル ライセンス アクション
education16_001-009.pdf education16_001-009.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-30
タイトル
タイトル The Mediating Role of Cognitive and Social Presence on the Relationship between Perceived Interaction and Satisfaction in CSCL
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 CSCL
キーワード
主題Scheme Other
主題 Cognitive presence
キーワード
主題Scheme Other
主題 Social presence
キーワード
主題Scheme Other
主題 Interaction
キーワード
主題Scheme Other
主題 Satisfaction
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 安部, 由美子

× 安部, 由美子

安部, 由美子

ja-Kana アベ, ユミコ

Search repository
益子, 行弘

× 益子, 行弘

益子, 行弘

ja-Kana マシコ, ユキヒロ

Search repository
Abe, Yumiko

× Abe, Yumiko

en Abe, Yumiko

Search repository
Mashiko, Yukihiro

× Mashiko, Yukihiro

en Mashiko, Yukihiro

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Cognitive presence and social presence and interaction are important factors of learning of CSCL.This study examines the learning process of two types of CMC: text chat and video chat. Japanese and Philippine EFL learners at the college level participated in this study. We attempted to determine how much each mode of communication impacts learning and how each application may affect language production by NNs as well as whether cognitive and social presence may stimulate both NNs within the two modes. More specifically, the effects of cognitive and social presence on the relationship among interaction and satisfaction were explored.
The results reveal that for text chat, cognitive presence is closely related to learning and satisfaction, whereas for video chat, the degree of social presence may be mitigated among Japanese participants, and peer interaction is a more influential predictor of student satisfaction and learning.
書誌情報 広島工業大学紀要. 教育編

巻 16, p. 1-9, 発行日 2017-02
出版者
出版者 広島工業大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13469983
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11599121
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:50:49.889899
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3