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  1. 紀要論文
  2. 広島工業大学紀要. 研究編
  3. 43

広島市郊外における公共交通の利便性評価 : 安佐南区・西区・佐伯区をケーススタディとして

https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/785
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/785
e1bd134c-a165-4208-b3fc-fdcebfbd0bbe
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo43119.pdf kiyo43119.pdf (429.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-30
タイトル
タイトル 広島市郊外における公共交通の利便性評価 : 安佐南区・西区・佐伯区をケーススタディとして
タイトル
タイトル Convenience Evaluation of Public Traffic in the Suburbs : A Case Study: the Western Area of Saeki Ward
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 public traffic
キーワード
主題Scheme Other
主題 Arc View GIS
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 大東, 延幸

× 大東, 延幸

大東, 延幸

ja-Kana オオヒガシ, ノブユキ

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田中, 晶生

× 田中, 晶生

田中, 晶生

ja-Kana タナカ, アキオ

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渡部, 昴

× 渡部, 昴

渡部, 昴

ja-Kana ワタナベ, スバル

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Ohigashi, Nobuyuki

× Ohigashi, Nobuyuki

en Ohigashi, Nobuyuki

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Tanaka, Akio

× Tanaka, Akio

en Tanaka, Akio

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Watanabe, Subaru

× Watanabe, Subaru

en Watanabe, Subaru

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The traffic demand in the city is different depending on the scale of the city. The public transportation facilities by mass transportation form more local route regardless of the center of a city its suburban parts, and the convenience of public traffic is secured in the metropolitan area. On the other hand, in a local metropolitan area public traffic is poorly developed, and people have takes their cars instead. There is a tendency to use automobile traffic instead of public traffic, in a city suburban part. Furthermore, the center of Hiroshima-shi located in a province center city area is surrounded by hills and its flat part has a geographical feature which consists of a delta, and the rate of a flat-ground portion is very low compared with other cities. The mountain of a suburban part has a slope residential section. From there, 300,000 people commute to the center in the morning rush hours. Though the mass transportation traffic is in poor condition in the slope residential quarters, the number of car users has been increasing, which leads to making the traffic jam more terrific. Use of public traffic is promoted as a plan for traffic congestion relief. However, the convenience of the present condition is unclear when using public traffic. Then, what we wish to mention in this paper is to show objectively whether the service level of the public transportation facility in present Hiroshima City is an appropriate “Arc View GIS”.
書誌情報 広島工業大学紀要. 研究編

巻 43, p. 119-123, 発行日 2009-02
出版者
出版者 広島工業大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13469975
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11599110
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 680
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Ver.1 2023-07-25 10:40:02.597171
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