ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島工業大学紀要. 教育編
  3. 20

直観的ものづくり体験教材の開発とその実践

https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/470
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/470
7107e694-486e-45e5-acae-f9daf0b3d50d
名前 / ファイル ライセンス アクション
education20_001-006.pdf education20_001-006.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-30
タイトル
タイトル 直観的ものづくり体験教材の開発とその実践
タイトル
タイトル Development and practical use of an intuitive hands-on teaching aid for craft projects
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 experience-based teaching materials, independent learning, polarization, cellophane tape, birefringence
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 桑野, 亮一

× 桑野, 亮一

桑野, 亮一

ja-Kana クワノ, リョウイチ

Search repository
池田, 雅弘

× 池田, 雅弘

池田, 雅弘

ja-Kana イケダ, マサヒロ

Search repository
日野, 実

× 日野, 実

日野, 実

ja-Kana ヒノ, マコト

Search repository
Ryoichi, KUWANO

× Ryoichi, KUWANO

en Ryoichi, KUWANO

Search repository
Masahiro, IKEDA

× Masahiro, IKEDA

en Masahiro, IKEDA

Search repository
Makoto, HINO

× Makoto, HINO

en Makoto, HINO

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 An intuitive craft project teaching aid was devised for use in hands-on programs for elementary school students at a university. This was done to impart an intuitive understanding of the fun, interest, and amazement of craft projects and physical phenomena, and to spark motivation and curiosity for subsequent self-directed learning. The teaching aid comprised a polarization plate and various materials with birefringence, and was crafted by each student into an original name tag which exhibits flickering color. Another unique feature of the aid is that it can be enjoyed by using things like smartphones and liquid crystal displays which employ polarization, and the fact that it appears at first glance to be transparent. This teaching aid was used in Project Based Learning (PBL) activities organized by university students, and found to initiate a virtuous cycle of self-directed activity leading to evident improvement in general resourcefulness as a person.
書誌情報 広島工業大学紀要. 教育編

巻 20, p. 1-6, 発行日 2021-02
出版者
出版者 広島工業大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13469983
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11599121
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:49:00.528701
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3