Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2023-03-30 |
タイトル |
|
|
タイトル |
実験を取り入れた物理学講義による学生の物理学に対する 姿勢・考え方の変化 |
タイトル |
|
|
タイトル |
Positive changes in student attitudes and beliefs about Physics obtained by incorporating experiments into lectures on Physics |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
active learning |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
instruction incorporating experiments |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
student attitudes and beliefs about Physics |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
大村, 訓史
前原, 俊信
Ohmura, Satoshi
Maehara, Toshinobu
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
We investigate how student attitudes and beliefs about Physics are affected by instruction incorporating experiments into lectures. The attitudes and beliefs are evaluated by 11-item Likert-scale (agree-disagree) survey extracted from Maryland Physics Expectations survey before and after the instruction to first year university students. The results of this survey indicate that this type of instruction brings positive changes to how students see Physics. |
書誌情報 |
広島工業大学紀要. 教育編
巻 17,
p. 9-12,
発行日 2018-02
|
出版者 |
|
|
出版者 |
広島工業大学 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13469983 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11599121 |
権利 |
|
|
権利情報 |
publisher |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |