ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島工業大学紀要. 教育編
  3. 15

異なる集団間での項目反応理論パラメータ ――数学プレースメントテスト成績の大学間比較の一例――

https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/384
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/384
86a8827c-2e02-477d-8f03-7f3ac5e85f82
名前 / ファイル ライセンス アクション
education15_039-043.pdf education15_039-043.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-30
タイトル
タイトル 異なる集団間での項目反応理論パラメータ ――数学プレースメントテスト成績の大学間比較の一例――
タイトル
タイトル Parameters for the Item Response Theory between Different Groups —— An Example of Comparison of the Mathematics Placement Tests between Two Universities ——
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 different groups
キーワード
主題Scheme Other
主題 placement test
キーワード
主題Scheme Other
主題 item response theory
キーワード
主題Scheme Other
主題 classical test theory
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 廣瀬, 英雄

× 廣瀬, 英雄

廣瀬, 英雄

ja-Kana ヒロセ, ヒデオ

Search repository
Hirose, Hideo

× Hirose, Hideo

en Hirose, Hideo

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The item response theory (IRT) is often used in modern educational evaluation scene. However, if the two groups are different from each other, the estimated IRT parameters such as item difficulty parameters, discriminant parameters, and students’ ability parameters in each group may differ from each other. We have investigated this phenomenon using the two universities’ testing results (high school level mathematics placement tests). The universities are both specified to science and technology. The number of students in investigation in a university is 145, and 179 in another university. As a result, we have found that 1) the estimates for the item difficulty parameters show no clear differences between the two groups, 2) the estimates for the students’ ability parameters differ from each other if the two groups are different. To compare the difference of ability among groups, use of combined data is strongly required.
書誌情報 広島工業大学紀要. 教育編

巻 15, p. 39-43, 発行日 2016-02
出版者
出版者 広島工業大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13469983
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11599121
権利
権利情報 publisher
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:51:04.021895
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3