ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島工業大学紀要. 教育編
  3. 15

数学プレースメントテスト成績と期末試験成績の比較

https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/383
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/383
df4d5f4c-6aab-49c7-a8ac-86e8b8ba8be9
名前 / ファイル ライセンス アクション
education15_035-038.pdf education15_035-038.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-30
タイトル
タイトル 数学プレースメントテスト成績と期末試験成績の比較
タイトル
タイトル Comparison of Testing Evaluations between the Placement Test and the Final Examination
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 placement test
キーワード
主題Scheme Other
主題 final test
キーワード
主題Scheme Other
主題 item response theory
キーワード
主題Scheme Other
主題 progress
キーワード
主題Scheme Other
主題 analysis
キーワード
主題Scheme Other
主題 linear algebra
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 廣瀬, 英雄

× 廣瀬, 英雄

廣瀬, 英雄

ja-Kana ヒロセ, ヒデオ

Search repository
Hirose, Hideo

× Hirose, Hideo

en Hirose, Hideo

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 It is considered to be difficult to design mathematics lectures for undergraduate classes if a variety of students exist in the same class. To grasp the structure of the classes as early as possible, placement tests are often performed. Using the testing results, students are classified into different level classes. However, the students in the lowest classes may lose pride and cooperation attitude. Thus, our university decided not to provide such classes. In such a situation, much more efforts are required for teachers to enhance students’ skills. To check if the progress of mathematics in undergraduate classes, we have compared the final test results with the placement test results. The item response theory (IRT) is used to evaluate the abilities of students rather than the classical test theory.|We have found that 1) students made progress by well-arranged lecture design, 2) there seems to be a positive correlation between the placement test results and the final test results in analysis classes, 3) much more progresses were seen for students without higher level high school education than those with that, 4) in linear algebra classes, no clear relationships were observed between the placement test results and the final test results. Above all, students made progress even though they were not educated well in high schools.
書誌情報 広島工業大学紀要. 教育編

巻 15, p. 35-38, 発行日 2016-02
出版者
出版者 広島工業大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13469983
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11599121
権利
権利情報 publisher
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:51:04.770802
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3