ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島工業大学紀要. 教育編
  3. 14

レシテーションを中心に据えたTOEIC 系授業

https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/368
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/368
42bc2196-3d72-42c1-892a-5a8fb5ac2aa5
名前 / ファイル ライセンス アクション
education14_057-067.pdf education14_057-067.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-30
タイトル
タイトル レシテーションを中心に据えたTOEIC 系授業
タイトル
タイトル A TOEIC-oriented English course based on recitation
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 recitation
キーワード
主題Scheme Other
主題 collaborative learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 the MOT approach
キーワード
主題Scheme Other
主題 TOEIC
キーワード
主題Scheme Other
主題 festival
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 三熊, 祥文

× 三熊, 祥文

三熊, 祥文

ja-Kana ミクマ, ヨシフミ

Search repository
Mikuma, Yoshifumi

× Mikuma, Yoshifumi

en Mikuma, Yoshifumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper is a classroom practice report featuring HIT's required sophomore English course. “Special English A” is intended to prepare students for the TOEIC test. Unlike the classes taught by professors who use TOEIC-oriented materials, I decided to take a “presentation-oriented” approach: that is, recitation. Recitation is a performing art where the speaker normally recites a poem or some other kind of rhetorical work from memory. Believed to be effective in improving the learner’s oralaural abilities, it has long been used as a gateway to learning a foreign language. For this particular course, I picked as material a speech from the inventory of TED (Technology, Entertainment, Design), which is a series of academic conferences that have gained huge popularity over the last decade or so. After a series of collaborative or cooperative preparation sessions, all the students were required to give their recitations on the penultimate week for a preliminary competition, with the 8 qualifiers proceeding to the final on the 15th week. Feedback showed that at least 65% of the students explicitly voiced approval for a recitation-based approach to learning.
書誌情報 広島工業大学紀要. 教育編

巻 14, p. 57-67, 発行日 2015-02
出版者
出版者 広島工業大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13469983
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11599121
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:51:24.046617
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3