Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2023-03-30 |
タイトル |
|
|
タイトル |
視覚障碍者のための力覚による科学学習支援システム(1) : 展望 |
タイトル |
|
|
タイトル |
Haptical Learning Science System for Visually Impaired Students (1) : A Perspective |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
support system for learning science |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
visually impaired students |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
haptic device |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
鈴木, 貴
荒木, 智行
Suzuki, Takashi
Araki, Tomoyuki
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
This paper proposes a Haptic Learning-Science System (HALS) which supports visually impaired students in learning science and mathematics of higher education. When we understand these subjects, we usually try to visualize a phenomenon with the help of our own mental image brought by visual experiences. Owing to the lack of such experiences, it is quite hard for them to have a mental image, and so they have serious difficulties in learning science. Taking advantage of the haptic device, HALS aims at supplying them with some haptical (virtual) experiences of three-dimensional objects and dynamical phenomena. |
書誌情報 |
広島工業大学紀要. 教育編
巻 11,
p. 23-27,
発行日 2012-02
|
出版者 |
|
|
出版者 |
広島工業大学 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13469983 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11599121 |
論文ID(NAID) |
|
|
関連タイプ |
isIdenticalTo |
|
|
識別子タイプ |
NAID |
|
|
関連識別子 |
40019184012 |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |