Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2023-03-30 |
タイトル |
|
|
タイトル |
接続型教育を目指して 第3報 基礎物理演習の教育効果 |
タイトル |
|
|
タイトル |
Toward a Linking Education The Third Report: The Educational Effect of Exercise in Basic Physics |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
linking education |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
educational effect of Exercise in Basic Physics |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
class-division based on the degree of academic achievment |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
鈴木, 貴
尾崎, 徹
井上, 光
大政, 義典
細川, 伸也
北野, 保行
Suzuki, Takashi
Ozaki, T?ru
Inoue, Hikaru
Ohmasa, Yoshinori
Hosokawa, Shinya
Kitano, Yasuyuki
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
This is the third issue of the series of our reports on an attempt towards a linking education through the class “Exercise in Basic Physics”. It mainly describes what the class is like. We first explain the manner of class-division based on the degree of academic achievement and then investigate the results of the placement test and the final test. By comparing these two results, we discuss the educational effect of the class. In particular, it is emphasized that the academic effect can be had on any student having, at least, the academic ability of science and mathematics at the junior high school level. |
書誌情報 |
広島工業大学紀要. 教育編
巻 09,
p. 19-25,
発行日 2010-02
|
出版者 |
|
|
出版者 |
広島工業大学 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13469983 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11599121 |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
日本十進分類法 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
377 |