Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2023-03-30 |
タイトル |
|
|
タイトル |
工学部では何を教えるべきか--カリキュラム改革 |
タイトル |
|
|
タイトル |
What Should Be Taught in a Faculty of Engineering?-A Curriculum Innovation- |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Curriculum |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Qualifying Examination |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Education |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Accreditation |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
P BL |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Outcomes Assessment |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Coalition Education |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
横瀬, 宏
原, 肇
Yokose, Hiroshi
Hara, Hajime
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
The university students want to learn the most useful subjects for themselves through their university periods. But the students in most universities are forced by the authorities to take a lot of required subjects. 80 students can't make good choices by their wills,in spite of a wide presentation of elective subjects. In this paper we present the advantages of a curriculum on our department that increases the freedom of subjects. We pick out public qualifying examinations this time,and propose curriculum corresponding to the examinations. |
書誌情報 |
広島工業大学紀要. 教育編
巻 01,
p. 1-7,
発行日 2002-02
|
出版者 |
|
|
出版者 |
広島工業大学 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13469983 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11599121 |
関連サイト |
|
|
|
識別子タイプ |
URI |
|
|
関連識別子 |
http://ci.nii.ac.jp/naid/40005602163/ |
|
|
関連名称 |
http://ci.nii.ac.jp/naid/40005602163/ |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
日本十進分類法 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
377.15 |