WEKO3
アイテム
多様な学生集団から固有集団を早期に分類する方法について
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/1025
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/1025b6c8c0ae-2b62-45c1-9a3a-945c62ee7be3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-30 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 多様な学生集団から固有集団を早期に分類する方法について | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Method to Classify Groups from a Group in which a Variety of Abilities are Observed | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Decision tree | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Gini index | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Threshold | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Follow-up program | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Learning check testing | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Placement test | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Final test | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Failures in exam | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Remedial | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
廣瀬, 英雄
× 廣瀬, 英雄
× Hirose, Hideo
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Due to the shrinkage of high school students and growth of the number of acceptance to universities in Japan, almost all the high school students are to be enrolled to universities, which causes various educational diffi culties in universities. To take care of students who were taught insuffi ciently in high schools, we have established the follow-up program aimed at helping students who need basic learning skills. In the follow-up program, LCT, learning check testing, is used to fi nd students who are necessary to be attended to the follow-up classes. However, LCT results can be used to another purpose. We have found that the LCT results, as well as the placement test result, are useful to classify groups from a group in which a variety of abilities are observed. In particular, remedial classes could be detected. | |||||||||||
書誌情報 |
広島工業大学紀要. 研究編 巻 51, p. 131-135, 発行日 2017-02 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島工業大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 13469975 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA11599110 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |