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  1. 紀要論文
  2. 広島工業大学紀要. 研究編
  3. 49

路面電車のサービス可能範囲に関する研究

https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/984
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/984
75db0da6-765d-4119-b167-87992fd148f3
名前 / ファイル ライセンス アクション
research49_023-026.pdf research49_023-026.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-30
タイトル
タイトル 路面電車のサービス可能範囲に関する研究
タイトル
タイトル A Study of the Possible Service Range of Streetcars
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 construction engineering practice
キーワード
主題Scheme Other
主題 acquire a technological idea
キーワード
主題Scheme Other
主題 communication
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 大東, 延幸

× 大東, 延幸

大東, 延幸

ja-Kana オオヒガシ, ノブユキ

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小川, 裕介

× 小川, 裕介

小川, 裕介

ja-Kana オガワ, ユウスケ

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Ohigashi, Nobuyuki

× Ohigashi, Nobuyuki

en Ohigashi, Nobuyuki

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Ogawa, Yusuke

× Ogawa, Yusuke

en Ogawa, Yusuke

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Among conventional major factors in evaluating public transportation systems are construction and administration costs, transportation capacity, and speed, all of which are related to the functional capability of the transportation system itself. To be sure, these are important factors, but the fact that the system has high functional capabilities doesn’t necessarily guarantee that the system is truly user-friendly.
In the case of Hiroshima city, the midtown area is smaller than those of big cities such as Tokyo and Osaka, and so it is likely that passengers need to spend a higher ration of time for “vertical” movement. In this sense, it seems necessary to assess the user-friendliness of a transportation system from the viewpoint of the total time passengers need to reach their destination.
For the sake of evaluating a transportation system and its plan from such a viewpoint, the authors consider not only functional capabilities of a transportation system itself, but also the total performance capabilities including walking time passengers need, and assess the user-friendliness of various transportation systems from a comparative point of view.
書誌情報 広島工業大学紀要. 研究編

巻 49, p. 23-26, 発行日 2015-02
出版者
出版者 広島工業大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13469975
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11599110
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-07-25 10:35:58.738736
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