WEKO3
アイテム
ラーニングアナリティクス:LCT ポイント、LCT のability 値、HIT ポイント、期末試験成績の関係
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/456
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/456b68d23f1-4188-4c0d-8df5-6eeade071455
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-30 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | ラーニングアナリティクス:LCT ポイント、LCT のability 値、HIT ポイント、期末試験成績の関係 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Learning Analytics: Relationships Among LCT Point, LCT Ability, HIT Point, and Term-end Examination Score | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | learning analytics | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | learning check testing | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | LCT point | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | HIT point | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | term-end examination | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | item response theory | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
廣瀬, 英雄
× 廣瀬, 英雄
× HIROSE, Hideo
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | LCT (learning check testing) was first aimed at identifying students who may fail in the termend examination. However, LCT was applied to all freshman students, which means that students who got higher scores could be identified at early stages in testing. Thus, we use this proactively in turn. To find such smart students, we have constructed an acceleration tool, called LCT point. Students get a one point when all the answers are correct in a test; in addition, consecutive perfect results bear bonus point increasing exponentially. In this paper, using accumulated LCT results, we have investigated LCT points. Moreover, the relationships among other information, such as LCT abilities, HIT points, and end-term, examination scores are also investigated. |
|||||||||||
書誌情報 |
広島工業大学紀要. 教育編 巻 19, p. 89-97, 発行日 2020-02 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島工業大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 13469983 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA11599121 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf |