WEKO3
アイテム
ラーニングアナリティクス: -LCT合格認定回数とLCT合格数-
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/435
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/43568d9eeba-2731-4bc0-b50e-2fcc854eba34
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-30 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | ラーニングアナリティクス: -LCT合格認定回数とLCT合格数- | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Learning Analytics: The Number of Admissible Successes and the Number of Actual Successes in the LCT | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | online testing | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | follow-up program | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | learning check testing | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | admissible success | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | follow-up program testing | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | item response theory | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
廣瀬, 英雄
× 廣瀬, 英雄
× Hirose, Hideo
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | To make increase the attendance rate to the FPC (follow-up program class), we have designed the admissible success to the LCT (learning check testing) which works as the compensation to the failed LCT result such that the number of admissible successes to the LCT equals to the number of successful LCT and the number of attendance to the FPC. When the number of admissible LCT becomes lower than the pre-specified number, say ten times, students may lose the chance to take the final examination. Thus, this number and the admissible LCT might be an incentive to attend the FPC and to make effort to tackle the mathematical exercises. We have found that the rate of the total number of failed times to the LCT to the total number of LCT is about 5%, and thus, ten out of fifteen (total number of lecture times) may be the critical number for the failure to the final examination. | |||||||||||
書誌情報 |
広島工業大学紀要. 教育編 巻 18, p. 55-58, 発行日 2019-02 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島工業大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 13469983 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA11599121 | |||||||||||
権利 | ||||||||||||
権利情報 | publisher | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |