ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島工業大学紀要. 教育編
  3. 17

テスト問題の配点と得点調整に関する一考察: 項目反応理論との比較

https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/419
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/419
2cceae2f-1c13-461d-82ef-05787fb10e45
名前 / ファイル ライセンス アクション
education17_071-077.pdf education17_071-077.pdf (447.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-30
タイトル
タイトル テスト問題の配点と得点調整に関する一考察: 項目反応理論との比較
タイトル
タイトル A Consideration on Point Allotments to Items and Score Adjustment in Testing: Comparison to the Item Response Theory
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 point allotment
キーワード
主題Scheme Other
主題 score adjustment
キーワード
主題Scheme Other
主題 item response theory
キーワード
主題Scheme Other
主題 difference reduction method between two empirical distribution functions
キーワード
主題Scheme Other
主題 score transform via median value shifting
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 廣瀬, 英雄

× 廣瀬, 英雄

廣瀬, 英雄

ja-Kana ヒロセ, ヒデオ

Search repository
Hirose, Hideo

× Hirose, Hideo

en Hirose, Hideo

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In many situations, regardless of whether we are aware of it or not, point allotment to items in testing and score adjustment are often performed without deep considerations; for example, in final examination in universities, teachers try to find the appropriate point allotments for scores, or to set the appropriate threshold to discriminate the successful group and the failed group by using their own methods. However, such the methods of point allotment and score adjustment may affect the examinees’ accurate evaluation for abilities. The item response theory, IRT, is one of the famous methods to evaluate examinees’ abilities and items (problems) difficulties simultaneously accurately and efficiently. In this paper, we consider typical situations in testing to compare the results from point allotment methods and score adjustment methods with those from the item response theory. We have found that score adjustment methods have possibilities to disturb the orders of scores arranged by using the raw scores. However, the IRT may consistently leave the orders as they were. In addition, the IRT arranges appropriate scores. To evaluate the examinees’ abilities accurately, it is recommended to use the IRT method rather than to use point allotment or score adjustment methods.
書誌情報 広島工業大学紀要. 教育編

巻 17, p. 71-77, 発行日 2018-02
出版者
出版者 広島工業大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13469983
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11599121
権利
権利情報 publisher
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:50:12.570321
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3