ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島工業大学紀要. 教育編
  3. 16

フォローアッププログラムにおけるオンラインテストの 学生の受け止め方

https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/401
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/401
75abebce-f2d8-4d54-9aa8-f54481425ccd
名前 / ファイル ライセンス アクション
education16_049-053.pdf education16_049-053.pdf (7.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-30
タイトル
タイトル フォローアッププログラムにおけるオンラインテストの 学生の受け止め方
タイトル
タイトル Comments from Students toward Online Testing Systems in the Follow-up Program
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Follow-up program
キーワード
主題Scheme Other
主題 Learning check testing
キーワード
主題Scheme Other
主題 Collaborative work testing
キーワード
主題Scheme Other
主題 Follow-up program testing
キーワード
主題Scheme Other
主題 Item response theory
キーワード
主題Scheme Other
主題 Analysis
キーワード
主題Scheme Other
主題 Linear Algebra
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 廣瀬, 英雄

× 廣瀬, 英雄

廣瀬, 英雄

ja-Kana ヒロセ, ヒデオ

Search repository
Hirose, Hideo

× Hirose, Hideo

en Hirose, Hideo

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Due to the shrinkage of high school students and growth of the number of acceptance to universities in Japan, almost all the high school students are to be enrolled to universities, which causes various educational difficulties in universities. Taking care of students who were taught insufficiently in high schools and junior high schools is one of them. The follow-up program is aimed at helping students who need basic learning and aimed at assisting teachers who have to engage in teaching a variety of students. The follow-up systems are recognized as a part of the follow-up program (FP), and consist of the learning check testing (LCT), follow-up program testing (FPT), and collaborative work testing (CWT). We have developed the FP using online testing systems. In the systems, many persons playing roles are involved, such as teachers, students, peer supporters, and item contributors. We adopted the item response theory (IRT) to evaluate students' learning skills accurately. It would be a good time to assess if the systems worked or not because we have now a one-semester experience. Thus, we took questionnaires to students, peer supporters, and advisors. As a result, we have found that 1) students accept LCT in a positive attitude, 2) students want to use CWT out of campus, 3) attendance rate is improved, and etc.
書誌情報 広島工業大学紀要. 教育編

巻 16, p. 49-53, 発行日 2017-02
出版者
出版者 広島工業大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13469983
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11599121
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:50:43.159023
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3