Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2023-03-30 |
タイトル |
|
|
タイトル |
解析に関する数学授業の少人数展開についての一考察 : 環境デザイン学科での試みを通して |
タイトル |
|
|
タイトル |
An Analysis of the Small Group Instruction in Mathematics Education |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
compulsory subject |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
small group instruction |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
affective and cognitive evaluation |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
mathematics education |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
景山, 三平
小山, 哲也
Kageyama, Sanpei
Koyama, Tetsuya
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
Effectiveness of the small group instruction on a mathematics class in Department of Environmental Design has been investigated. Some of students in the Department have low academic achievement in mathematics and entered under several entrance examination also for literature course. Through the affective and cognitive evaluation it is realized that for compulsory subjects in mathematics the size of the class consisting of students who do not understand high school mathematics properly will be about 20. Certain small group class organization will be needed in such Department. |
書誌情報 |
広島工業大学紀要. 教育編
巻 10,
p. 31-36,
発行日 2011
|
出版者 |
|
|
出版者 |
広島工業大学 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13469983 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11599121 |
論文ID(NAID) |
|
|
関連タイプ |
isIdenticalTo |
|
|
識別子タイプ |
NAID |
|
|
関連識別子 |
40018724505 |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |