Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2023-03-30 |
タイトル |
|
|
タイトル |
適切な教科内容による学習意欲喚起の重要性について : 学習モチベーションに関する研究 |
タイトル |
|
|
タイトル |
The Importance of Stimulating Willingness to Learn by Means of Suitable Learning Content : Study on Students’ Learning Motivation |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
questionnaire to students |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
willingness to learn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
science education |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
English education |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
higher education |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ESP education |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
加澤, 恒雄
山藤, 誠司
Kazawa, Tsuneo
Sando, Seiji
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
Actual class types that exist in secondary education were investigated with a questionnaire in June 2002. In this paper, we analyze this questionnaire, investigate how familiarity with content influences willingness to learn. We discuss the effectiveness and the influences of scientific and English lesson content. In addition, we refer to the necessity of promotion of ESP (English for Specific Purposes) education in the curriculum of science and technology. |
書誌情報 |
広島工業大学紀要. 教育編
巻 09,
p. 47-55,
発行日 2010-02
|
出版者 |
|
|
出版者 |
広島工業大学 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13469983 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11599121 |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
日本十進分類法 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
377 |