ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島工業大学紀要. 教育編
  3. 01

英語授業の二つの方向--基礎学力の充実か主体性の養成か?

https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/193
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/193
500f90ab-d768-49db-ae87-618457a7a1ca
名前 / ファイル ライセンス アクション
daigakukiyo1113.pdf daigakukiyo1113.pdf (335.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-30
タイトル
タイトル 英語授業の二つの方向--基礎学力の充実か主体性の養成か?
タイトル
タイトル Two Directions for Teaching English-Basic Knowledge or Motivation?-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 basic knowledge of English grammar
キーワード
主題Scheme Other
主題 motivation
キーワード
主題Scheme Other
主題 explicit teaching and implicit teaching
キーワード
主題Scheme Other
主題 teacher-centered approach and learner-centered approach
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 堀部, 秀雄

× 堀部, 秀雄

堀部, 秀雄

ja-Kana ホリベ, ヒデオ

Search repository
Horibe, Hideo

× Horibe, Hideo

en Horibe, Hideo

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Two directions for teaching English can be considered; one is building up learners' basic knowledge of English,and the other is motivating learners to learn the language actively with interest. In essence,the two directions are not contradictory,but in planning classroom practice,they can be opposing because the former usually involves a teacher-centered approach with explicit teaching of discrete grammatical points while the latter usually involves a learner-centered approach with implicit and holistic teaching through various communicative activities. Based on the recognition that both are important for Japanese university students,this paper presents two models in terms of goal setting, material selection,syllabus design,evaluation method,and other educational factors. It also introduces approaches and methods geared for achieving each goal,and seeks possibilities to integrate the two directions in one syllabus or curriculum.
書誌情報 広島工業大学紀要. 教育編

巻 01, p. 113-117, 発行日 2002-02
出版者
出版者 広島工業大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13469983
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11599121
関連サイト
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/40005602177/
関連名称 http://ci.nii.ac.jp/naid/40005602177/
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.893
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:55:53.038405
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3