WEKO3
アイテム
英語授業の二つの方向--基礎学力の充実か主体性の養成か?
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/193
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/193500f90ab-d768-49db-ae87-618457a7a1ca
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-30 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 英語授業の二つの方向--基礎学力の充実か主体性の養成か? | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Two Directions for Teaching English-Basic Knowledge or Motivation?- | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | basic knowledge of English grammar | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | motivation | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | explicit teaching and implicit teaching | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | teacher-centered approach and learner-centered approach | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
堀部, 秀雄
× 堀部, 秀雄
× Horibe, Hideo
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Two directions for teaching English can be considered; one is building up learners' basic knowledge of English,and the other is motivating learners to learn the language actively with interest. In essence,the two directions are not contradictory,but in planning classroom practice,they can be opposing because the former usually involves a teacher-centered approach with explicit teaching of discrete grammatical points while the latter usually involves a learner-centered approach with implicit and holistic teaching through various communicative activities. Based on the recognition that both are important for Japanese university students,this paper presents two models in terms of goal setting, material selection,syllabus design,evaluation method,and other educational factors. It also introduces approaches and methods geared for achieving each goal,and seeks possibilities to integrate the two directions in one syllabus or curriculum. | |||||||||||
書誌情報 |
広島工業大学紀要. 教育編 巻 01, p. 113-117, 発行日 2002-02 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島工業大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 13469983 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA11599121 | |||||||||||
関連サイト | ||||||||||||
識別子タイプ | URI | |||||||||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/40005602177/ | |||||||||||
関連名称 | http://ci.nii.ac.jp/naid/40005602177/ | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||
主題 | 375.893 |