WEKO3
アイテム
LCT の評価結果を用いたCBT による期末試験の合否予測
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/1117
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/11175dba9c4a-7f6a-43c4-9fb4-3188de6c99dd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-30 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | LCT の評価結果を用いたCBT による期末試験の合否予測 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Success/Failure Prediction for CBT Based End-term Examination using LCT Evaluation | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | success/failure prediction | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | learning check testing | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | computer based testing | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | multiplechoice paper questions | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | description type questions | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | item response theory | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | end-term examination | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
廣瀬, 英雄
× 廣瀬, 英雄
× HIROSE, Hideo
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Using the LCT (learning check testing) results in the follow-up (FP) program system, we have shown that we can predict the students’ future results of success/failure to the end-term examination with a probability to some extent. However, we also anticipate that we may not be able to enhance a certain level of prediction accuracy for evaluation because the description type questions and their evaluations to the final examinations depend on two or more teachers, resulting unfair scores although the LCT provides the multiple-choice questions and the evaluations are performed automatically using computers. However, we have had a chance to perform such a CBT using the multiple-choice questions and the automatic evaluations using item response theory. Here, in this paper, we have investigated whether the accuracy for success/failure prediction to the endterm examination using CBT can be improved than that using the description-type testing. We have found that the CBT based on the end-term examination using the LCT improves the prediction accuracy for success/failure than that based on the description-type testing using the LCT. |
|||||||||||
書誌情報 |
広島工業大学紀要. 研究編 巻 54, p. 141-147, 発行日 2020-02 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島工業大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 13469975 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA11599110 | |||||||||||
権利 | ||||||||||||
権利情報 | publisher | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |