WEKO3
アイテム
大学数学科目のCBT と記述式による試験の評価結果の比較:線形代数の場合
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/1114
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/111471c98e57-6fd2-485f-b278-a4c53102801f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-30 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 大学数学科目のCBT と記述式による試験の評価結果の比較:線形代数の場合 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Comparison of Evaluation Results Between Multiple-Choice Testing and Description Type Testing:Linear Algebra Case | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | computer based testing | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | multiple-choice paper questions | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | description type questions | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | item response theory | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Linear Algebra | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
廣瀬, 英雄
× 廣瀬, 英雄
× HIROSE, Hideo
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Using the LCT (learning check testing) results in the follow-up program system, we have shown that we can predict the students’ future results of success/failure to the final examination with a probability to some extent. However, we also anticipate that we may not be able to enhance a certain level of prediction accuracy for evaluation because the description type questions and their evaluations to the final examinations depend on two or more teachers resulting unfair scores although the LCT provides the multiple-choice questions and the evaluations are performed automatically using computers. We had a chance to perform such a CBT using the multiplechoice questions and the automatic evaluations. Thus, in this paper, we investigate whether such a prediction is correct or not. Amazingly, there may be no differences of the results between the description type examination and multiple-choice testing in terms of the correlation coefficients. The subject is Linear Algebra for first semester undergraduate students. |
|||||||||||
書誌情報 |
広島工業大学紀要. 研究編 巻 54, p. 123-131, 発行日 2020-02 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島工業大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 13469975 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA11599110 | |||||||||||
権利 | ||||||||||||
権利情報 | publisher | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |