ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島工業大学紀要. 研究編
  3. 53

中学校の教科と総合的な学習の時間の関係に関する一考察 ~フランスの横断的実践的学習EPIを参考に~

https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/1075
https://it-hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/1075
d7183d4f-f747-4240-a57c-cadf55194db2
名前 / ファイル ライセンス アクション
research53_095-104.pdf research53_095-104.pdf (828.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-30
タイトル
タイトル 中学校の教科と総合的な学習の時間の関係に関する一考察 ~フランスの横断的実践的学習EPIを参考に~
タイトル
タイトル A Study on the relationship between the disciplines and the period for integrated studies in lower secondary schools in Japan ——With reference to the Interdisciplinary Practical Learning “EPI” in France——
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 the period for integrated study
キーワード
主題Scheme Other
主題 lower secondary school
キーワード
主題Scheme Other
主題 France
キーワード
主題Scheme Other
主題 EPI
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 角島, 誠

× 角島, 誠

角島, 誠

ja-Kana カドシマ, マコト

Search repository
Kadoshima, Makoto

× Kadoshima, Makoto

en Kadoshima, Makoto

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The education of the lower secondary school in France which corresponds to the Period of Integrated Study has been developed as a project study with the keyword “interdisciplinarité” from the end of last century. Its successor EPI (Interdisciplinary Practical Learning) starting from 2016 -2017 school year was planned as an effective learning approach for the French situation like declining academic performance. Japan, which showed the high performance in the PISA survey, seems to be oriented the more advanced one, with expecting that the school plan and the curriculum management is required to be more strictly executed. But there are uneasy factors to deepen the learning. Although the effectiveness of interdisciplinarité in France is still controversial, the French style that the specialty of the subject teacher in charge is utilized seems firm from the viewpoint of how to develop the class to deepen the learning.
書誌情報 広島工業大学紀要. 研究編

巻 53, p. 95-104, 発行日 2019-02
出版者
出版者 広島工業大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13469975
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11599110
権利
権利情報 publisher
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:34:04.520716
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3